a

nějaký
[ə] před vyslovovanou souhláskou; ne vždy se překládá; "I heard a child crying." (Slyšel jsem plakat {nějaké} dítě.)
"We were sitting, as I remember, in a riverside restaurant." (My jsme seděli, co si pamatuji, v nějaké restauraci u řeky.)
"I've got a lump on my shoulder." (Já mám na rameni nějakou bulku.)
"A teacher observed her climb over the gate." (Jeden z učitelů/Nějaký učitel spatřil, jak přelézá bránu.)

neurčitý člen*
[ə] (lingv.) před vyslovovanou souhláskou, např. "a bag" (taška)
"a man" (muž)
"a yellow ribbon" (žlutá stuha)
Pozn. Neurčitý člen se používá jen v jednotném čísle a to tehdy, kdy se odkazuje k libovolnému členu nějaké skupiny.

za
[ə] před vyslovovanou souhláskou; "My income's rather variable, but I earn £73 a day on average." (Můj příjem je dosti proměnlivý, ale v průměru vydělám 72 liber za den.)
"While it is not necessary, you can spray the flowers with water once or twice a month." (I když to není nutné, květiny můžete pokropit vodou jednou nebo dvakrát do měsíce / za měsíc.)

o
[ə] co větší, vyšší ap; před vyslovovanou souhláskou, např. "Paul is a head taller than Bob." (Paul je o hlavu vyšší než Bob.)

jeden
[ə] co/kdo neurčitý; před vyslovovanou souhláskou, např. "The second accident involved two cars and a lorry." (Do druhé nehody byla zapojena dvě auta a jeden nákladní automobil.)
"I fell into conversation with a woman on the bus." (V autobusu jsem se dostal do rozhovoru s jednou ženou.)
"I have three brothers and a sister." (Já mám tři bratry a {jednu} sestru.)

do
[ə] týdne, měsíce ap; před vyslovovanou souhláskou, např. "While it is not necessary, you can spray the flowers with water once or twice a month." (I když to není nutné, květiny můžete pokropit vodou jednou nebo dvakrát do měsíce / za měsíc.)

Žádné komentáře:

Okomentovat