accident

náhoda
[ˈæk.sɪ.dənt] "It is no accident that there is a similarity between them." (Není náhodou, že je mezi nimi podobnost.)
"I found her letter by accident as I was looking through my files." (Její dopis jsem našel náhodou, když jsem si prohlížel své složky.)

nehoda
[ˈæk.sɪ.dənt] (motor.) "an accident on the motorway" (nehoda na dálnici)
"I am truly sorry about this, but I'm afraid your husband didn't survive the accident." (Je mi to opravdu líto, ale váš manžel bohužel nehodu nepřežil.)
"He suffered severe brain damage after a motorbike accident." (Při nehodě na motorce utrpěl těžké poškození mozku.)

souhra okolností
[ˈæksɪdənt] "More by accident than design, he ended up teaching in Berlin." (K vyučování v Berlíně se dostal spíše souhrou okolností než plánováním.)

Žádné komentáře:

Okomentovat